Challenge’i kirjeldus. 

Toimumise koht: Zen Detailing töökojas Jalaka 77/18 Tartu

Toimumise aeg: Edasi lükatud määramata ajaks!

Kogu värvipinnalt krobelise profiilse osa eemaldamine kulutades selleks lakki kuni 5 mikronit. Töö algab puhta ja kuiva autoga. Töö lõppeb, kui on täelikult puhastatud. Ei tohi olla näiteks:

  • Liivapaberi (muid lihvimise) lälgi
  • Poleerimise jälgi rõngaid
  • Poleerpastat, pritsmeid, tolmu jne. 
  • Apelsini koore efekt ka kitsastes kohtades. 

Apelsini koor jääb:

  • Äärtele, mis on kitsamad, kui 1 cm
  • Karbid
  • Lingipõhjad

Mis teenus see on? 

Vaata videost (kas te värvite autosid rulliga?) kommenteeritud video. Kumba auto välimust sa eelistaksid? 

 

Miks seda teenust üldse vaja on? 

Siin saab tuua paralleeli,  et miks on vaja heleda sisuga luksuslikke autosid? Aga sellepärast, et nii on ilus. Praktilises mõistes sobiks ju kõige paremini must või tumepruun nahksisu, mis ei näita välja ei pastaka triipe, ega muud mustust. Ei oleks vaja hooldada, ega midagi. Oleks lihtne elu. 

Võrdluse võib tuua ka autode värvi valikult. Kes valib musta värvi auto? See, kellele meeldib auto ilu. Kõik teavad ju, et musta värvi autot on vaja sagedamini pesta, et see ka ilus oleks. Kui võrdleks hõbe metallik või beež metallik autovärviga, siis peale vaadates vajavad need autod kordades vähem pesemist ja on sobilikumad inimesele, kes üldiselt auto (ilu)hoolduseks aega/raha ei taha panustada. 

Ehk teisisõnu “apelsini koore” eemaldamine ei olegi otseselt vajalik. Küll aga võib mõni inimene leida, et tema auto võiks olla sellise erilise käsitöö viimistletud kõrgläikega. Sellisega, mida ei mersu, audi ega volvo näiteks tehase poolt ei paku. Enamasti saab uue auto ostja valida värvust umbes sellisest galeriist nagu alljärgnev pilt. 

 

autode värvivalik

 

Kujutage nüüd ette, kui auto värvi valikul saaksite valida ka “tavalise krobelise” ja peeglisarnase kõrgläike vahel. Oletame, et see lisa maksab 1-2 tuh. Eurot. Kas on kindel, et see kedagi ei kõnetaks? Minu kogemus on igatahes vastupidine. 

apelsini koore eemaldamine

 

Vaata alljärgnevat Instagrammi videot ja katsu ette kujutada, kas sellel on vahet või ei ole. Keskmine inimene on rahul keskmise tulemusega. Aga mõni inimene tahab, et tema auto oleks ilusam, parema läikega. Teatud mõttes eksklusiivse läikega. Just nimelt eksklusiivse läikega, kuna seda läiget ei saa ka hea raha eest ehk 95% poleerimise töökodadest ja mitte ühestki autoesindusest. 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ZEN DETAILIG (@zen_detailing)


Mis selles teenuses haruldast on? 

Haruldaseks ehk teeb selle teenuse see, tavaliselt tehakse seda vaid hoobiautodele. Ka selleks on mitmeid põhjusi. Tavaliselt tehakse seda teenust nii, et läheb liiga palju lakki kaotsi. 10-15 mikronit. 

Minu puhul aga on kasutusel metoodika, kus laki kulu on samaväärne tavalise põhjalikuma poleerimisega (kuni 5 mikronit). Seega, antud juhul ei ole laki liigse kulutamise hirm asjakohane. Samuti oluline tähelepanek, on see, et autohobistid, kes seda kodus teevad, kulutavad selleks tööks ka sõiduauto puhul nädal kuni kaks. Ehk siis põhjuseks on meeletu ajakulu ja sellest tulenevalt ka teenuse hind. 

Kui kallis see teenus siis on ja miks?

Eks see hind varieeru ka töökodade kaupa seoses tunni hinnaga. Mõni teeb tööd 10€ tund ja mõni teeb 50€/h, mõni 100€/h. Mõnest töökojast võetud varjatud pakkumise põhjal võib oletada, et viisakas kohas saaks selle teenuse umbes 80 tunnise töömahuga ja maksma läheb see 3600-6000 eurot +km. 

Võttes arvesse eelnevat, peaks 12h selle töö ära tegemine olema paras väljakutse. Mõnedest 5x kiiremini ja mõnedest 10x kiiremini. Kas pole?

Sellest tulenevalt pakume me seda teenust ka märksa mõistlikuma hinnaga. Hinnastame oma tööd nõnda: 

MB GLS-i suurune sõiduk 2000+ km

MB GLE suurune sõiduk 1500+km

MB C klass suurune sõiduk 1000+km

Need paketid sisaldavad apelsini koore efekti eemaldamist, poleerimist ja 3-5 aastast keraamilist kaitset Echelon Zen-Xero Dynamic. 

Loe ka artiklit https://www.accelerista.com/intervjuu/endine-tippkarateka-asub-voitlusse-kehva-autovarviga/

Screenshot 2023 03 01 at 14.48.17

 

 

Miks on üldse vaja teha seda teistest 5 või 10x kiiremini? Miks ma seda väljakutset teen? 

Siin on mõjuriks mitme asjaolu kokku langemine. Mulle isiklikult väga meeldib see kõrgläike tulemus.  Olles ise endine tippsportlane, meeldivad mulle ka väljakutsed, milles saab ennast proovile panna. Karates (tegelikult kõikidel kahevõitlusaladel) öeldakse, et üks võistlus on õppimise poolest rohkem väärt kui 20 treeningut. Tehes ka apelsini koore eemaldamisest enesele võistluse ja panna peale väline  lisapinge, loodan jõuda poole aastaga kaugemale, kui tavaliselt jõutakse 2-3 aastaga. 

 

Korduma kippuvad küsimused. 

  • Kui mitu inimest seda tööd korraga teeb?

Teen seda tööd täiesti üksi. Pidades silmas, et see on mittekogenud töötjale keeruline ja riskantne töö, ei ole plaanis seda kellelegi ka õpetada. Vähemalt lähiajal mitte. 

  • Kas käib harjutamine kliendi autode peal? 

Jah. Töö käib reaalsete autode peal. Olen praeguseks hetkeks teostanud apelsini koore eemaldamise 28 autol. Alljärgnevalt on toodu ka nimekiri autodest ja millised neist on olnud originaalvärviga – lõpus (O). Nimekirjast nähtub, et üle poolte autode on olnud originaalvärviga. 

  1. Camaro 2019   V
  2. Mustang aprill 21 V
  3. Mustang cabrio mai 21 V
  4. Skoda kodiaq mai 21 O
  5. XC90 mai 21 O
  6. Passat mai 21 O
  7. MB SLK juuni 21 V
  8. Q8 okt 21 O
  9. GLE jaan 22 O
  10. GLE juuli 22 O
  11. GLS sept 22 O
  12. GLS sept 22 O
  13. A6 august 22 O
  14. Q5 aug/sept 22 O
  15. Z4 aprill 22 V
  16. Lexus NX august 22 O
  17. X6 nov 22 O
  18. Chayenne mai 22 V
  19. Panamera nov 22 V
  20. GLS jaan 2023 O
  21. Passat jaan 2023 V
  22. BMW5 märts 2023 O
  23. BMW 7 märts 2023 O
  24. Audi A7 märts 2023 V
  25. Audi Q5 juuuni 2023 O
  26. KIA Sortage juuni 2023 O
  27. Porsche Panamera GTS juuni 2023 O
  28. BMW X5 juuli 2023 V
  29. Toyota RAV4 oktoober 2023 O
  30. MB GLS  detsember 2023 O

 

  • Kuidas käib ettevalmistus? 

Põhimõtteliselt käib detailide haaval apeslini koore eemaldamine ja poleerimine. Iga detaili juures märgin üles, erinevatele etappidele kulunud aja ja analüüsin, et leida kiireim ja turvalisem viis selle töö ära tegemiseks. 

  • Kas auto võib apelsini koore eemaldamise käigus ka kahjustada saada?

Auto poleerimisel on alati mingisugune võimalus kuskilt autole kahju tekitada. Seda ka apelsini koore eemaldamise käigus. Reaalsus on see, et apelsini koore eemaldamisega ei ole ma ühtegi autot seni kahjustanud. Olen veendunud, et mu enda arendatava kontseptsiooni kasutamisega, ei suurene apelsini koore eemaldamisega värvkatte kahjustamine üldse võrreldes tavalise poleerimisega. See on minu silmis isegi teatud mõttes ohutum, kui tavaline põhjalik kriimude välja poleerimine. 

  • Miks on see teenus nii kallis 1000-2000 € neto hinnas?

See on tegelikult ülimalt ajamahukas teenus, mida mina olen võtnud vaevaks märkimisväärselt lühema ajaga ära teha. Panustades selleks palju aega analüüsimiseks, testimiseks jne. Kui turul pakutakse seda teenust täna (räägime siis MB GLE klassi autost) hinnaga 3000-6000€+ km +keraamiline kaitse (seejuures jäetakse auto teenuse pakkuja juurde nädalaks kuni kaheks), leian, et see teema väärib erilist pingutust mitmel põhjusel. 

Esiteks, mida lühem aeg, seda soodsam hind ju kujuneb. On ju oluline vahe, kas 2000 või 5000 näiteks. 

Teiseks, auto töökotta jätmine 2 nädala asemel 2-3 päevaks muudab paljude inimeste jaoks olukorda. Kui see võtab aega 2-3 päeva, võib inimene minu juurde Tartusse tulla ka Tallinnast või mujalt kaugematest linnadest. Plaanides näiteks väike SPA puhkus Tartus või Otepääl, saab mitu asja tehtud. 

Kolmas ja võib-olla üks olulisemaid nüansse on see, et ma teen selle apelsini koore eemaldamise ära minimaalse (kuni 5 mikronilise) lakikuluga. See võimaldab ka igapäevaselt sõidus olevate autode omanikel samuti tellida oma autole soliidne, äriklassi vääriline kõrgläike viimistlus. Mulle teadaolevalt kulutatakse selle teenuse jaoks muudes töökodades vähemalt 10-15  mikronit lakki ja seetõttu soovitatakse seda ka ainult üle värvitud ja/või hobiautodele. 

Kuna see teenus on laiemale publikule suhteliselt uus ja võõras, tekib kindlasti küsimusi veelgi. Võta sel juhul minuga julgelt ühendust marko@zendetailing.ee või telefonil 5511300.